Petworld bliver til Maxi Zoo pr. 1/1 – få svar på alle dine spørgsmål her

Handelsvilkår

Nedenstående vilkår er gældende for handel på www.petworld.dk

 

Petworld.dk ejes af:

Maxi Zoo Danmark A/S

Industriparken 21A, 3. sal

2750 Ballerup

CVR: 10117224

Tlf.: 76 90 80 00

E-mail: kundeservice@petworld.dk

Bestilling er forbeholdt privatpersoner over 18 år. Ved køb af varer på Petworld.dk bekræfter du, at du ikke køber med henblik på videresalg. Dette forbud gælder både i B2B- og B2C-forhold.

Fragt- og leveringsomkostninger

Under bestilling af varer, før betaling, vælges leveringsmetode. Det er muligt at vælge levering til døren eller til pakkeshop. Vi leverer med DAO og Bring.

Vi leverer udelukkende til Danmark. Vi tilbyder levering til pakkeshop fra 19 kr. og hjemlevering fra 29 kr.

Hvis du ikke er hjemme ved levering vil pakken blive stillet. I bemærkningsfeltet er der mulighed for at anføre om varen kan stilles i carport eller lignende. Varer der stilles uden kvittering, er for modtagers eget ansvar og risiko.

Bemærk: Især ved akvarier er det vigtigt at kontrollere indholdet ved modtagelsen. Bed fragtmanden vente indtil forsendelsen er åbnet.

Levering til pakkeshop

Levering til pakkeshops koster 19 kr. Ordrer som har en samlet vægt på over 19 kg. eller hvor ordren fylder en kasse større end 120 * 60 * 60 cm kan ikke leveres til en pakkeshop. Alternativt kan vælges en hjemlevering fra 29 kr.

Hjemlevering

Hjemlevering koster 29 kr. pr. pakke. Vores pakker har en maks. vægt på 33,5 kg. pr. pakke. Såfremt din ordre har en højere totalvægt end 33,5 kg., vil din ordre blive pakket i to eller flere pakker (afhængig af den samlede vægt). Hjemlevering af en ordre på 40 kg. vil til eksempel koste 58 kr. idet ordren vil blive fordelt i to pakker. 

På enkelte varer kan der også forekomme palletillæg. Dette vil fremgå af varen.

Leveringen og leveringstid

Vi har en målsætning om at afsende alle ordrer afgivet inden kl. 15.00 samme dag, som ordrerne er kommet ind - lørdage og helligdage dog undtaget. Levering vil som udgangspunkt ske hverdagen efter afsendelse. Pt. bliver ca. 97% af alle ordrer afgivet inden kl. 15.00 afsendt samme dag. Alle ordrer afsendes indenfor 1-2 hverdage fra vores lager i Højbjerg. Ved levering til Bornholm og ikke-brofaste øer må der påregnes 1 ekstra leveringsdag.

Ved bestilling af større varer kombineret med andre produkter, kan der forekomme to leveringer.

Såfremt kunden selv vælger, at der må ske levering ved at stille varen på ejendommens grund, selvom ingen er hjemme, bærer kunden selv ansvaret for varens beskaffenhed efter levering.

Såfremt varen ønskes stillet i en opgang med dørtelefon, kan vi ikke sikre levering, da det er op til den enkelte fragtmand at vurdere, hvorvidt han vil benytte dørtelefonen eller ej. Vi anbefaler derfor, at pakken leveres til en alternativ adresse, hvis du bor i opgang med dørtelefon og ikke er hjemme til at modtage pakken. Leveringstidspunktet kan ikke præciseres nærmere, da vi ingen indflydelse har på fragtmandens rute. Levering er til gadedør i gadeplan.

Vi anbefaler kunden at undersøge varen ved levering. 

Annullering af ordre

Ønsker du at annullere en ordre, kan dette ske inden dennes afsendelse fra vores lager i Højbjerg. Du kan således annullere de ordrer, der indeholder lagerførte artikler. Alle varer vist på shoppen er lagervarer.

Annullering af ordrer kan foretages ved at skrive til kundeservice@petworld.dk.Vær blot opmærksom på, at kundeservice er lukket i weekender samt på helligdage, hvor en annullering muligvis ikke er mulig.

Priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv den til enhver tid gældende moms. I de angivne priser på levering i Danmark, er Danmark defineret som Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer. Priserne er dagspriser.

Når du handler med petworld.dk indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse skal du sende en mail til kundeservice@petworld.dk

Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af:

Dankort

JCB

Visa- Master- samt Maestrocard

American Express

Beløb trækkes først på din konto når fysisk afsendelse sker fra vort lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fortrydelses- og returret

Som kunde har du 14 dage fra modtagelsen af din ordre til at meddele petworld.dk, at du fortryder dit køb. Efter at meddelelse om fortrydelse er blevet afgivet til petworld.dk, skal varen returneres senest 14 dage efter afgivelsen af meddelelsen.

Fortrydelses- og returretten skal meddeles skriftligt til enten vores postadresse eller kundeservice@petworld.dk, eller du kan udfylde standardfortrydelsesformularen og sende den til os.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Beløbet som refunderes er købesummen inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Du betaler selv for returfragten. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Risikoen for at transportere varen retur til petworld.dk hviler på dig som kunde.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Returadressen er:

Maxi Zoo Lager
Søren Nymarksvej 27
8270 Højbjerg - DK

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav eller til afhentning i postbutik.

OBS! Loppemidler kan ikke byttes eller returneres, også selvom pakken ikke har været åbnet. Dette skyldes loven om salg af lægemidler. Du kan få flere oplysninger ved at kigge på www.laegemiddelstyrelsen.dk eller ringe til dem på telefon 44 88 95 95.

OBS! Akvarieplanter kan ikke returneres, da disse er letforgængelige og ikke tåler længere tids transport.

OBS! Hundetegn produceres på bestilling og kan derfor ikke returneres.

OBS! Gavekort kan udelukkende refunderes til køber af gavekort.

OBS! Er du ikke hjemme ved levering, sker genudbringning af akvarier for egen regning. Herudover vil du som kunde blive pålagt et gebyr for fragten retur til os.

Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Opdager du fejl eller mangler ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte petworld.dk og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamation kan foretages ved at kontakte os på kundeservice@petworld.dk. Vi vil herefter sende dig en returlabel pr. mail som du skal printe ud og vedhæfte returforsendelsen. Alle henvendelser via mail vil blive besvaret senest den førstkommende hverdag. Alternativt kan varen tilsendes eller indleveres på adressen:

Maxi Zoo Lager, Søren Nymarksvej 27, 8270 Højbjerg, tlf. 76 90 80 00

Vælger du at sende returvaren uden tilsendte returlabel, vil vi refundere dig de rimelige omkostninger herfor, normalt DKK 49,-.

Varen sendes til:

Maxi Zoo Lager

Søren Nymarksvej 27
8270 Højbjerg - DK
Att: Netsalg

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os:

Når du benytter dig af din reklamationsret, bedes du oplyse, hvad problemet ved varen er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Husk også at medsende din faktura, når varen returneres eller dit bestillingsnummer, så denne kan findes.

Ændringer

Alle ændringer i vores salgs- og leveringsbetingelser vil være tilgængelige på vores hjemmeside.

Købsprocesser

Når du har foretaget et køb på www.petworld.dk, kan du til enhver tid, ved henvendelse til os, modtage en kopi af din ordrebekræftelse. Henvendelse kan ske på mail til kundeservice@petworld.dk. Alle henvendelser via mail vil blive besvaret den førstkommende hverdag.

Klageadgang

www.petworld.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@petworld.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg - naevneneshus.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Handelsvilkårene er senest opdateret 8. januar 2021.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

 

Til:

Maxi Zoo Lager

Søren Nymarksvej 27

8270 Højbjerg - DK

Att: Netsalg

 

Tlf.: 76 90 80 00

E-mail: Kundeservice@petworld.dk

 

 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

______________________________________________________________________________________

 

 

Bestillingsnummer: __ ___________________________________________________________________

 

 

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

 

 

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

 

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

 

 

Forbrugerens email: ______________________________________________________________________

 

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

 

 

 

 

Kategorier

Du pakker varen ind i den originale emballage og sender den til denne adresse:

Søren Nymarks Vej 27

8720 Højbjerg

Du kan indlevere pakken i den pakkeshop, der er nærmest dig. Det er ikke af betydning om du vælger Bring, PostNord, DAO eller et helt fjerde fragtfirma. Vi gør opmærksom på at du selv skal bekoste returfragten. 

Husk at pakke varen forsvarligt ind, da det er dit ansvar, at varen kommer intakt frem til os. Der må ikke være skade på emballage eller vare. Du kan læse mere i handelsbetingelserne ift. returnering.

Ja, du kan sagtens bytte i en af vores butikker. Du skal blot huske den faktura du modtog på mail, da din vare blev afsendt fra webshoppen, da dette er din kvittering. Butikken har ikke mulighed for at fremsøge denne, så det er vigtigt, at du husker den.

Hvis du har modtaget en defekt vare, der enten er gået i stykker under forsendelsen eller som har en produktionsfejl, så bedes du tage billeder af fejlen/skaden og evt. skadet emballage og sende til vores kundeservice på mail, sammen med en beskrivelse af hændelsen. 

 Hvis din varer er gået i stykker indenfor reklamationsrettet på 2 år og du har din kvittering for købet, så bedes du tage kontakt til vores kundeservice, så vi kan hjælpe dig videre. Ofte vil varen skulle sendes ind til nærmere undersøgelse og evt. reparation, men du bedes tage kontakt til os før du sender. I nogle tilfælde kan problemet løses med en reservedel og vi vil derfor kunne spare tid og besvær med at sende varen frem og tilbage. 

Hvis du bestiller inden kl. 15, er der god sandsynlighed for at du har dine varer i morgen. 97% af de ordrer, vi modtager inden kl. 15 på hverdage, bliver leveret næste hverdag. 

Din ordre bliver leveret på hverdage. Det er forskelligt, hvornår på døgnet, da vores forskellige distributører har forskellige leveringstidspunkter. 

Hvis du har bestilt på vores webshop til afhentning i en af vores butikker, får du besked fra butikken, når din ordre er klar til afhentning. 

Så tager du kontakt til kundeservice med problematikken og oplyser dit ordrenummer, så finder vi en løsning med transportøren. Denne proces tager cirka 24 timer.

Det er altid en vurderingssag fra personalet, hvorvidt der skal bruges forskellige typer emballage. Som tommelfingerregel bliver planter sendt i flamingokasser i kolde perioder. Ved varmt vejr bliver planterne sendt som alle andre varer i almindelige papkasser, da der er køligt på de forskellige transportlagre. Planterne er stort set altid fremme dagen efter afsendelse.

Vi tilbyder GRATIS LEVERING til pakkeshops på langt hovedparten af vores produkter. Ordrer som har en samlet vægt på over 19 kg. eller hvor ordren fylder en kasse større end 120 * 60 * 60 cm kan ikke leveres til en pakkeshop. Alternativt kan vælges en hjemlevering til 29 kr. eller gratis levering til en af vores mange butikker.

Enkelte varer kan være undtaget for fragtfri levering til pakkeshops uanset købsantal, her pålægges leveringsgebyr på 39 kr. Disse varer er markeret med en blå købsknap. Køber du dog andre varer for mere end kr 499,- vil den pågældende ordre blive leveret fragtfrit til en pakkeshop (forudsat ordren overholder vægt- og størrelseskravene for levering til pakkeshop).

Hjemlevering koster altid 29 kr. På enkelte varer kan der også forekomme palletillæg. Dette vil fremgå af varen.

Når du booker den ønskede ydelse på vores webshop, skal du vælge din butik og i kalenderen kan du nu se hvilke datoer, du kan vælge mellem. De grønne datoer er de datoer, du kan vælge mellem. Hvis der ikke er nogen grønne datoer i den valgte måned, er det desværre ikke muligt at booke en tid. 

Når du vælger enten Hundefrisør eller Book dyrlæge, kan du se de forskellige kategorier. Hvis du er i tvivl om ,hvilken ydelse du skal vælge inden for den enkelte kategori, så vælg den du tror, så snakker du med frisøren eller dyrlægen om det, når du møder op til den aftalte tid. 

Vi bestræber os på at afsende din ordre samme dag, som vi modtager den. Du modtager en mail med Track & Trace, når din ordre er afsendt.

Hvis din ordre ikke er pakket, har vi mulighed for at rette i din ordre. Dette kan dog kun lade sig gøre på hverdage.

Vi kan kun annullere din ordre, såfremt den ikke er pakket. Annullering kan kun ske på hverdage.

Nej, det kan du desværre ikke.

At din vare er i restordre betyder, at den vare, du har bestilt, pt. ikke er på lager.

Vi bestiller derpå den vare, der mangler, og din bestilling sendes så snart denne vare kommer på lager.

Skulle det ske, at det er en vare, som er udgået ved leverandøren, eller at der går meget lang tid, før den kommer på lager igen, kontakter kundeservice dig for at lave en særskilt aftale angående din ordre.

Ved afsendelse af din bestilling får du en bekræftelse på mail om, at dine varer er afsendt fra vores lager. Samtidig modtager du et Track & Trace-nummer, der muliggør, at du kan følge forsendelsen. 

Vi leverer kun indenfor Danmarks grænser. Vi leverer dog ikke til Grønland eller Færøerne.

Når du køber varer hos os online og vælger afhentning i en af vores butikker, vil butikken særskilt tage sig af din ordre. 

Butikken vil tage kontakt til dig, når din bestilling er klar til afhentning.

Synes du, der er gået for lang tid med din bestilling, er du mere end velkommen til at tage kontakt til den butik, du har bestilt afhentning hos. De kan give dig en hurtig tilbagemelding om, hvornår din ordre kan forventes at være klar.

Tip! Du kan finde kontaktinformationer på alle butikker her 

 

Start med at tjekke din ordrebekræftelse. Har du fået det, du har bestilt? Hvis ikke, er der sket en pakkefejl fra vores side. Send en mail til kundeservice med ordrenummer og billlede af de varer, du har modtaget. Så finder vi en løsning sammen. 

Du tager kontakt til kundeservice og så finder vi en løsning. Tjek eventuelt på din mail med Track & Trace om der er sendt mere end en pakke og om du har modtaget dem alle. 

Hvis din ordre endnu ikke er pakket, kan du kontakte kundeservice og annullere din ordre. 

Hvis du har modtaget en mail om at din bestilling er pakket, kan vi desværre ikke hjælpe dig, men du er altid velkommen til at returnere din pakke eller de varer, du ikke ønsker. Se hvordan under punktet Returnering.