11.01.16: Tøstrup Kattehjem og Dyreværn modtager 40.000 kr. fra Petworld

Dyreinternatet Tøstrup Kattehjem og Dyreværn på Djursland modtager en donation på 40.000 kr. fra foreningen Petworld Hjælper.

Mere end 1.000 katte og andre kæledyr i nød bliver hvert år indleveret og hjulpet af det selvstændige og privatfinansierede dyreinternat Tøstrup Kattehjem og Dyreværn ved Kolind på Djursland.

- Det er kæledyr fra de værste dyreværnssager og fra familier, der af den ene eller anden grund ikke længere kan tage sig af deres kæledyr. Så bliver kæledyrene indleveret hos os, og så tager vi os af dem, indtil det er muligt at videreformidle dem til et nyt og kærligt hjem, siger Mariann Betzer-Poulsen, internatleder hos Tøstrup Kattehjem og Dyreværn.

Nu får dyreinternatet en hjælpende hånd fra foreningen Petworld Hjælper, der støtter kæledyr i nød. Tøstrup Kattehjem og Dyreværn modtager 40.000 kr. i forbindelse med Petworld Hjælpers årlige uddeling af donationer. Pengene skal bruges til at hjælpe de mange nødstedte kæledyr, fortæller Mariann Betzer-Poulsen.

- Vi arbejder på at etablere vores egen operations- og undersøgelsesstue til vores dyr. her skal vi blandt andet bruge operationsudstyr, borde, røntgenudstyr, siger hun.

Afhængig af donationer

Tøstrup Kattehjem og Dyreværn, der har eksisteret i godt 10 år, hørte tidligere under Dyrenes beskyttelse, men siden oktober i år har dyreinternatet været et selvstændigt og privatfinansieret internat. Derfor er dyreinternatet også dybt afhængige af private donationer.

- Det er naturligvis ikke billigt at drive et internat, som 24 timer i døgnet tager sig af kæledyr, der ofte har brug for særlig pleje og behandling. Derfor tager vi også imod alle bidrag med kyshånd. Jeg er meget taknemmelig over Petworlds donation, siger Mariann Betzer-Poulsen.

Tøstrup Kattehjem og Dyreværn har 10 faste medarbejdere samt en række frivillige.

Imponeret direktør

Hos Petworld er direktør Jan Sørensen ikke i tvivl om, at Tøstrup Kattehjem og Dyreværn fortjener en håndsrækning af Petworld Hjælper.

- Det er et internat, som igennem mange år har gjort en meget, meget stor indsats for at hjælpe kæledyr i nød. Jeg er meget imponeret over det arbejde, som internatet gør for. Det er præcis den slags indsatser, som Petworld Hjælper er sat i verden for at støtte, siger Jan Sørensen.

Petworld Hjælper uddeler i år 186.000 kr. til 12 forskellige foreninger og private, der hjælper kæledyr i nød.