25.04.18: RescueDog i Græsted modtager 20.000 kr. fra Petworld

RescueDog i Græsted modtager 20.000 kroner af foreningen Petworld Hjælper for sit arbejde med at skabe bedre vilkår for udsatte hunde.

Alt for mange hunde, der kunne have fået et ordentligt liv med den rette omsorg og den rette familie, ender med at blive aflivet på grund af dårlig adfærd, vanrøgt, skilsmisser og lignende.

Sådan lyder det fra Kisser Que Meldgaard, der siden 2003 har drevet RescueDog i Græsted med det formål at finde gode og blivende hjem til udsatte hunde.

- En hund er ikke et stykke legetøj, som man kan tage frem og lægge væk, som man lyster og ønsker. Når vi køber en hund, køber vi ikke en ting, men et levende væsen, som vi har påtaget os ansvaret for, siger hun og fortsætter:

- Desværre får rigtig mange hunde det, som vi mennesker kalder uvaner eller dårlig opførsel, når de ikke bliver stimuleret rigtigt. Og hvis problemerne ikke bliver adresseret i tide, kan de udvikle sig fra at være uvaner til at blive aggressiv og destruktiv adfærd, og så bliver hundene alt for ofte opgivet af deres ejere.

Hunde i stuehuset

RescueDog modtager blandt andet hunde fra dyrlæger, der ønsker at give en opgivet hund en ekstra chance i livet. Men foreningen modtager også hunde fra private, der ikke magter deres hund mere, eller som ønsker at aflive den på grund af uønsket adfærd.

Hundene bliver installeret i stuehuset hos Kisser Que Meldgaard, indtil de er i stand til at fortsætte deres liv hos en ny familie.

- Vi lader hundene bo sammen med os i stuehuset, da vi mener, at det giver os de bedste muligheder for at observere hundene i forskellige situationer og træne dem i almindelig adfærd. Dette betyder dog, at der er en naturlig begrænsning på det samlede antal af hunde, som vi kan have af gangen, fortæller hun.

20.000 kr. i støtte

Kisser Que Meldgaards arbejde i RescueDog høster nu anerkendelse i Petworld Hjælper, der yder støtte til dyr i nød. Foreningen har netop tilgodeset RescueDog med en donation på 20.000 kroner.

- Vi har stor respekt for det arbejde, som Kisser Meldgaard yder for de udsatte hunde, og det er netop den type arbejde, som vi gerne vil støtte i Petworld Hjælper. De udsatte kæledyr har brug for alle de ambassadører, de kan få, og derfor er RescueDogs arbejde beundringsværdigt, siger Jan Sørensen, direktør i Petworld.

Hvis du kender et initiativ, der fortjener støtte af Petworld Hjælper, så kan du søge om midler på Petworlds website.